Sunt unul dintre cei mai tineri viceprimari din România şi cu siguranţă sunt cel mai tânăr viceprimar din Bucureşti. Am crescut odată cu dezvoltarea tehnologică, am mers la Politehnică tocmai pentru că am simţit că în tehnologie stă viitorul meu, am lucrat cu tehnologia, am contribuit la dezvoltarea ei şi acum îmi doresc ca tehnologia să cucerească şi ultima redută: adminstrarea oraşului şi a sectorului în care trăim. Sunt mândru şi onorat că pot să pun prima cărămidă la temelia transformării sectorului 6 într-un sector SMART şi să introduc cetăţenilor din sector aplicaţia „6! … Cetăţenii sesizează!”, prima aplicaţie care permite bucureştenilor să sesizeze adminsitraţia de Sector în legătură problemele cu care se confruntă în viaţa de zi cu zi. Bucureştiul este cel mai mare oraş al României, este cel mai dezvoltat oraş, este oraşul cu cele mai mari salarii, cu cea mai densă reţea de infrastructură, cu cea mai bună acoperire de internet şi comunicaţii mobile, cu cei mai mulţi utilizatori de comunicaţii electronice şi de reţele sociale. Şi cu toate acestea, până la introducerea aplicaţiei „6! … Cetăţenii sesizează!”, relaţia bucureştenilor cu primăriile de sector era identică cu cea de acum 25 de ani de zile. Noi, în sectorul 6, am început să facem lucrurile aşa cum trebuie ele făcute în 2015 şi sunt bucuros că am fost primul care a făcut această imensă schimbare în Bucureşti. Mi-am dorit un sector în care chiar să existe o comunicare autentică şi eficientă între autorităţi şi cetăţean, în care să fie încurajată participarea civică şi în care instituţiile să vină în întâmpinarea cetăţenilor, nu să-l ia pe ”nu se poate” în braţe. Şi mi-am suflecat mânecile, am apucat taurul de coarne şi aplicaţia pentru smartphone-uri cu sistem de operare Android „6! … Cetăţenii sesizează!”. Un copac prăbuşit, câinii maidanezi din spatele blocului, un loc de joacă deteriorat, o bancă ruptă, o groapă în asfalt, probleme apărute în alimentarea cu apă sau lipsa iluminatului public pe o stradă, gunoi aruncat la întâmplare, toate acestea sunt probleme de care ne lovim zi de zi şi care sunt de acum mai simplu de rezolvat, graţie acestei aplicaţii. Sesizările pot fi însoţite de o fotografie, o descriere şi o localizare GPS precisă pentru a fi cât mai simplă şi rapidă rezolvarea problemei de către cei responsabili. Mi-am dorit ca prin această aplicaţie locuitorii sectorului 6 să îmi poată trimite mult mai uşor diverse sesizări. Nu va rezolva imediat marile probleme din sector, dar, cu siguranţă, utilizatorii acestei aplicaţii vor deveni ochii viceprimarului în teren. Fiind foarte uşor de folosit, aplicaţia este destinată în special tinerilor care îşi doresc un sector mai curat, mai frumos, mai liniştit şi care îşi sacrifică două minute din timpul lor pentru a face o poză unei nereguli, utilizând aplicaţia şi înregistrând o petiţie. Cred că această aplicaţie ar trebui extinsă în tot Bucureştiul, dar şi în alte oraşe din ţară. Trebuie să sprijinim cu metode moderne tot ce înseamnă democraţie participativă la nivelul comunităţii locale. Ce facilităţi oferă aplicaţia: · urmărirea traseului petiţiei, · comunicarea directă cu cel care a depus petiţia, · informarea tuturor petenţilor cu privire la stadiul sesizărilor lor, · vizualizarea altor petiţii depuse, · posibilitatea trimiterii de mesaje direct către Viceprimarul Gabriel Petrea, · redirecţionarea către autorităţile responsabile, evitându-se astfel anularea petiţiilor pe motiv de lipsă de competenţă, · generarea unor rapoarte cu privire la zonele fierbinţi ale Sectorului şi la cele mai des întâlnite probleme, putându-se face astfel un management mai bun al activităţii Primăriei.
Aplicaţia ”6! … Cetăţenii sesizează!” poate fi descărcată pe telefonul mobil cu sistem de operare Android de la adresa: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiversal.sector6.
Mi-aş dori să aflu părerea voastră despre aplicaţie, despre funcţionarea ei şi despre cum o putem face mai utilă.